A Join-Up vezetői coaching program célja az önreflexióra épített vezetői kompetencia-fejlesztés. A program sajátos
körülmények között, a lovak segítségével mutatja be a résztvevőknek, hogy mennyire fontos a pontos, nyitott és őszinte viselkedés, a következetes,
de igazságos vezetés és a vezetői szerep tiszteleten alapuló megszerzése. |
A résztvevők bepillantást kapnak a lovak nyelvébe, az EQUUS-ba, és átélhetik a Join-Up (Csatlakozás) pillanatát.
Azt a pillanatot, amely megihlette Robert Redfordot is, és vászonra vitte a Suttogó című hollywoodi sikerfilmet. |
|
A program első részében a ló és az ember természetes kapcsolatba kerül egymással. A lovak érzékenységét és
kommunikációs jeleinkre adott válaszait nem tudja elnyomni a tudatos önszabályozás és a munkahelyi érdekrendszer, mint egy munkatárs esetén.
A lovat nem lehet félrevezetni, minden esetben őszintén reagál. |
Lépésről-lépésre, megfelelő jelek segítségével a vezető közli a lóval szándékait, kialakul a két fél közötti
hierarchia, végül a ló a vezető felé fordul, odalépked hozzá, és az orrával megérinti a vállát. Ezt a pillanatot nevezzük Join-Up-nak, ekkor
alakul ki a láthatatlan kötelék, a bizalom, ami minden további sikeres kommunikáció alapja. A ló követi vezetőjét mindenhová, szó szerint és átvitt értelemben is. |
|
Erre bárki képes lehet, különleges személyiség nem kell hozzá. A helyes önértékelés, tiszta szándék és elkötelezettség,
tanulással szembeni alázat és hitelesség azonban elengedhetetlen. |
|
A személyes „tantermi fejlesztés” olyan működési tükörre épít, amelyben a lóval felépített kommunikáció a vezető erősségeit
és fejlesztendő területeit torzítás nélkül mutatja meg, sajátossága, hogy ötvözi a személyes készségfejlesztés és a kísérés módszertanát. |
|
A program második része a lóval folytatott párbeszéd képi elemzésével kezdődik, melynek során a coachee külső szemlélőként
érzékeli saját viselkedését. Az élmények tudatosítása érzelmi és kognitív folyamatot indít el, amely kiszakít a hétköznapok mentális rutinjából. A vezető
saját filmjében szereplő és néző egyszerre. |
|
A kamera használata tudatos eszköz, de amíg egy prezentációs technika tréningen a tanulás megáll a vonatkozó kompetencia
elemzésénél, ebben a helyzetben a vezető valós teljesítménye rávilágít a belső miértekre is. |
Az „eset”, az ülés környezete adott, a coachee mindenképpen a vezetői szerep megéléséhez kapcsolja saját nehézségeit.
A módszer hatékonysága tehát a warming fázisban abban rejlik, hogy a logika fordított, vagyis nem a vezető valamely esete a kiindulópont, amely során
a folyamat bármerre elindulhat, és a téma orientációja, időigénye nem ismert, hanem a saját érzelmi involválódás a vezetői szerep megélésében. |