Abban ma már mindenki egyetért, hogy egy fejlesztési folyamatban a tanult viselkedésformák minél hatékonyabb beépülésének érdekében a formális képzés után a résztvevőknek folyamatosan szüksége van vezetői fejlesztésre (coachingra). Ezt az elvárást a legtöbb vállalat megfogalmazza az operatív vezetők felé, képzést is kapnak a helyes coaching folyamat végrehajtására, ugyanakkor a technikai eszközök igen korlátosak. A papíron, vagy jó esetben Excelben kitöltött coachinglapok nehezen kereshetők vissza, ami miatt megszűnik a coachingok egymásra épülése, és a tudatos fejlesztés először csak egyedi, egymásra nem épülő fejlesztésekké, majd értékeléssé válik, és elveszíti valódi célját. |
|
Ez a probléma technikai fejlesztéssel megoldható, amit az internet alapú Elektronikus Coaching Rendszer biztosít partnereinknek. |
|
Az e-Coaching rendszerben a fejlesztési folyamatok (mind az értékelés, mind a feladatok) elektronikusan rögzíthetők, így biztosítva a fejlesztések egymásra épülését. A rögzített információk a rendszerben elérhetőek az értékelt, a vezető, valamint az előre meghatározott harmadik fél számára is. |
|
Az e-Coaching rendszer előnyei: |
|
Az értékelt munkatárs tudja, hogy: |
• milyen feladatokat, milyen határidővel kell elvégeznie, |
• melyek voltak az erősségei, ezeket továbbra is alkalmazhatja, |
• mire kell figyelnie tevékenysége során, így képes változásokat elérni |
a viselkedésében. |
|
A vezető tudja, hogy: |
• mire kell a soron következő coaching közben figyelnie, így visszajelzéseiben |
mindig vissza tud utalni az előző coaching eredményeire, feladataira, |
• a kiadott feladatok végrehajtása megtörtént-e. |
|
Az e-Coaching lehetővé teszi a vezetői coachingok központi ellenőrzését, hiszen a rendszerből számos riport lekérdezhető, így nyomon követhető belőle: |
• a munkatársak fejlődése, |
• a vezetők támogató/fejlesztői munkájának mennyisége, |
• a vezetői coachingok minősége. |
|
A statisztikák alapján, a nem alapozó jellegű képzések célcsoportjai jól szétválaszthatóak, így mindenki csak olyan képzést kap, ami a nála fennálló hiányosságokat pótolja, ezzel a képzések költségeit csökkenteni, hatékonyságukat pedig növelni lehet. |