Elérhetőségek
+36-30-684-3336 info@actcontroll.hu
Érzelmi intelligencia
Tréningmodulok:
• én funkciók és használatuk,
• érzékelés, értelmezés, válaszkészség,
• dialógus mintázatok és hatásuk,
• a kapcsolati rendszer,
• tudatosság szintjei,
• kapcsolati határok,
• intervenciós eszközök és módszerek,
• a biztonság szerepe,
• a bizalmi adatlap célja, felépítése,
• a bizalmi adatlap használata.
 
 
Kapcsolódásaink élethelyzetei eltérőek. Magánéletben beszélgethetünk családtagjainkkal, barátainkkal, munkahelyen ügyfeleinkkel, kollégáinkkal. Egészen más célunk van egy értékesítési, vagy egy vezető-beosztott helyzetben, a munkatársainkkal, társosztállyal folytatott kommunikáció tartalma is sokféle lehet. Egy valamin azonban akkor sem vagyunk képesek változtatni, ha megoldhatatlannak tűnő helyzetben vagyunk: emberekkel találkozunk. Jól ismert vagy ismeretlen; kedvelt, vagy antipatikus; számunkra fontos, vagy feledhető, de énképünkre, önértékelésünkre, motivációnkra minden esetben befolyással bíró társas interakciókat folytatunk. Ezek közül vannak olyanok, melyeknek kiemelt tétje van, minőségét munkavégzés során pedig sok esetben a külső és belső elégedettség felmérés eredménye mutathatja. Egzakt, objektívnek tűnő értékelés nélkül, informálisan is érzékelhető a kapcsolat természete, legfőképpen a BIZALOM alapján.
 
Mi határozza meg a bizalmat? Hogyan lehet hatni rá? Mit tehetünk, ha nincs? A kérdéseket ismételve megjelennek saját példáink, sikereink, kudarcaink, örömeink, fájdalmaink. És persze egyik belső válaszunkból következik a másik. Természetes reakció, mivel „társas lények” vagyunk, ez létezésünk egyik meghatározó témája. Bizalom.
 
A személyközi bizalom leginkább talán következmény, ahol az okok többek között a következő szavak körében keresendők: szavahihetőség, hitelesség, megértés, hullámhossz, pontosság.. Mindannyian tudunk mondani még néhányat, ugyanakkor sok esetben keserédes a kimondott szó, mivel azt érezhetjük: igen, igaz, de vagy van, vagy nincs.
 
A témával sokan foglalkoztak, foglalkoznak ma is, és akár Francis Fukuyama akár Franklin/Stephen Covey gondolatait vizsgáljuk, abban mindenki egyet ért, hogy a bizalom kialakulásáért tenni kell. Egyéni és társadalmi szinten egyaránt. De mit tehetünk? A kérdés megválaszolása a témával foglalkozó szakemberek körében is egy fő irányba mutat. „Változtass! Bízz benne! Legyél ilyen, csináld úgy, lásd benne azt, koncentrálj arra..!” Miért működnek mégis nehezen a javaslatok? Miért nem elegendő adott esetben az értékesítési, vagy vezetői felkészültség?
 
Mert a változtatás nem mindig elhatározás kérdése. És ha az elhatározás meg is van, a változás külső/belső elvárásra épül, és/vagy az első kudarchelyzetnél még rosszabb lesz. Abban pedig végképp nehezen hiszünk, hogy ennek hatására „majd a másik is jól megváltozik”. Két lehetőségre gondolhatunk. Puhák vagyunk, még kitartóbban kell változtatni, és bízni. Ahogy ezt halljuk még inkább összeugrik a gyomrunk. És van egy másik út. Forduljunk meg. Ha a „mit kéne nekem, vagy neked tenni, gondolni, érezni, vagy mit nem”, eredménytelen, érdemes megvizsgálni a helyzetet, amiben éppen vagyunk. Mi történik velünk, amikor épp nem bízunk? Hogyan nem bízunk? Mivé válunk együtt amikor, nem bízunk? És ami a legizgalmasabb: hogyan alakul ki a bizalom, amikor nincs.
2011. Copyright ActControll Kft.